
Blog
7. marca 2024
Predaj na Kaufland Marketplace: Výhody, Nevýhody a Ako Uspieť s Marketplace Mentors

Blog
7. marca 2024
Predaj na Kaufland Marketplace: Výhody, Nevýhody a Ako Uspieť s Marketplace Mentors
Objavte výhody a nevýhody predaja na Kaufland Marketplace, ktorý už funguje na Slovensku a v Česku a čoskoro sa rozšíri do Rakúska a Poľska. Zistite, ako vám agentúra Marketplace Mentors môže pomôcť maximalizovať úspech vášho podnikania na tejto rastúcej platforme pomocou profesionálnych služieb, prekladov, marketingu a zákazníckeho servisu.
Úspešný predaj na Kauflande: Uľahčite si začiatok
Kaufland sa v krátkom čase etabloval ako jeden z popredných online trhovísk. Viac ako 32 miliónov mesačných návštevníkov, viac ako 25 miliónov produktov v 5000 kategóriách a viac ako 7000 predajcov – okrem Amazonu sa Kaufland stáva nemeckým online gigantom. V tomto článku sa dozviete, ako úspešne predávať svoje produkty na Kauflande a dlhodobo sa dobre umiestniť na Slovensku a v Česku a čoskoro sa rozšíri do Rakúska a Poľska. .
Kaufland patrí, spolu s Lidlom, do skupiny Schwarz, ktorá je najväčšou spoločnosťou v oblasti maloobchodu s potravinami v Európe. Online obchod bol prevzatý Kauflandom v októbri 2020 od spoločnosti real GmbH a odvtedy naberá na obrátkach. Predajcovia na Kauflande hlásia zvýšenie obratu o približne 30% v priebehu prvých 100 dní od prevzatia. Veľkým plusom pre vás ako predajcu je aj to, že Kaufland preberá 1. úroveň podpory zákazníkov.
Výhody sú teda zrejmé. Veľké trhovisko však znamená aj veľkú konkurenciu. Ponúkame vám niekoľko stratégií a možností, ako úspešne začať na Kaufland Marktplatz. Patrí sem šikovné využitie marketingových možností a užitočných zdrojov, ako je Kaufland „Seller University“, a optimalizácia obsahu vašich produktov.
Prvým krokom po úspešnej registrácii na Kaufland Seller Portal je nahratie vašich produktov do Seller Portal. Ak chcete jednoducho automaticky nahrávať produkty z vášho online obchodu a neskôr ich odtiaľto centrálne spravovať, pomôže vám plugin magnalister.
Predaj na Kauflande: Podmienky pre začiatok ako predajca
Na rozdiel od niektorých iných online trhovísk je proces onboardingu pre predajcov na Kauflande veľmi jednoduchý a spojený s minimálnymi formálnymi požiadavkami. Registrácia je podobná ako na Amazon Marktplatz. V tejto časti uvidíte na prvý pohľad, či spĺňate základné podmienky a či sú vaše produkty alebo ponuka schválené pre Kaufland Online-Marktplatz.
Základné podmienky
- Vykonávanie podnikateľskej činnosti
- Dobrý dosah (telefonicky a e-mailom) a komunikácia so zákazníkmi v nemčine
- Žiadny predaj položiek z zakázaných kategórií
- Oficiálne EAN (GTIN) pre všetky produkty (musí byť pridelené výrobcom alebo GS1)
Potrebné dokumenty (ak sú potrebné):
- Občiansky preukaz / pas všetkých zástupcov spoločnosti
- Živnostenský list
- Výpis z obchodného registra
- daňové číslo (IČ DPH)
- Doklad o vlastníckych vzťahoch ekonomicky oprávneného
Zákazy
Nasledujúce produkty, služby a správanie sú na Kauflande zakázané.
Zakázané produkty:
- Produkty určené na nepredaj (vzorky, testery, prílohy)
- Produkty porušujúce práva tretích strán
- Detská pornografia, zoofília, nekrofília, incest, znásilnenie a násilie
- Časť B zoznamu nebezpečných médií alebo ich obsah trestného činu
- Orgány a časti tela, ako aj mŕtvoly a ich časti
- Živé a mŕtve zvieratá (s výnimkou potravín)
- Zbrane, časti zbraní a munícia
- Lieky na predpis
- Drogy a ich príslušenstvo akéhokoľvek druhu
- Nepovolené zdravotnícke produkty/zariadenia
- Násilné, nenávistné, diskriminačné materiály
- Geneticky modifikované potraviny
- Plagiáty, napodobeniny, falzifikáty
- Produkty zakázané zásielkovým predajom, predajnými zákazmi, chemickými predpismi, zákonom o elektrických alebo elektronických zariadeniach
Zakázané služby:
- Hazardné hry
- Autorské služby pre akademické práce alebo prevzatie skúšok
- Obchodné modely na oddlženie (napr. pre štátnu podporu)
- Vykonávanie záruk
- Modely „rýchleho zbohatnutia“
- Vyhľadávacie služby pre nútené dražby
- Pyramídové a snehové systémy s prísľubom zárobkov alebo multi-level marketing
Zakázané správanie:
- Používanie obchodných názvov bez autorizácie
- Šírenie propagačných materiálov alebo znakov zakázaných alebo protiústavných organizácií
- Šírenie zariadení alebo techník na deaktiváciu ochrany autorských práv, hackovanie alebo prekonanie ochrany proti kopírovaniu
1. úroveň podpory zákazníkov od Kauflandu
Veľkou výhodou Kauflandu v porovnaní s mnohými inými online trhoviskami je to, že Kaufland preberá pre vás 1. úroveň podpory zákazníkov. To znamená, že riešenie problémov a vybavovanie najčastejších a všeobecných zákazníckych otázok (napríklad o záručných dobách, službách, jednoduchých otázkach o produkte) zabezpečuje zákaznícky servis Kauflandu.
Ušetríte tak zdroje vo svojom zákazníckom servise, pretože iba malá časť otázok skončí u vás. Vo vašom zákazníckom servise tak zostáva viac priestoru na zložitejšie otázky. A vy sa môžete sústrediť na podporu na iných trhoviskách a ďalšie úlohy. Napriek tomu by mal byť váš zákaznícky servis pre podporu Kauflandu dostupný počas bežnej pracovnej doby (9:00 až 17:00) a v nemčine, slovenčine, češtine alebo jazyku, kde je obchod lokalizovaný.
Náklady na predaj na Kauflande: Poplatkový model
Rovnako ako registrácia, aj náklady pre predajcov na Kauflande sú veľmi ľahko vysvetliteľné. Náklady sú rozdelené na základný poplatok a províziu za každý predaný artikel. Provízia závisí od kategórie produktu.
Základný poplatok
Mesačný poplatok za predajcovský účet je 39,95 €, plus DPH.
Za 9,95 € mesačne navyše je možné odkázať z vašej značkovej stránky na Kauflande na váš vlastný online obchod. Táto investícia by sa mohla vyplatiť, pretože samotný spätný odkaz zo silnej stránky, ako je Kaufland, môže zlepšiť vaše hodnotenie v vyhľadávačoch. Okrem toho, niektorí používatelia môžu cez odkaz na Kauflande nájsť priamo váš online obchod, čím vám ušetria provízne poplatky za nákupy.
Krátky prieskum v online obchode Kauflandu
Je vhodné vykonať krátky prieskum. Kategórie s nízkymi predajnými províziami, vysokým vyhľadávacím objemom a malou konkurenciou na Kauflande sú najvýhodnejšie.
Preverte si nasledujúce otázky:
- Koľko produktov je uvedených?
- Koľko produktov je v približne rovnakom cenovom segmente?
- Aká vysoká je provízia v tejto kategórii?
Ak sa rozhodnete, že podmienky sú priaznivé, môžete začať!
Rôzne možnosti na listing produktov na Kauflande
Ak chcete na Kauflande predávať iba niekoľko produktov, môžete ich manuálne zadať prostredníctvom Seller Portal. Ak už sú tieto produkty uvedené v katalógu Kaufland, môžete využiť zhodu produktov. Vaša ponuka bude automaticky priradená k produktu v katalógu, čo pre vás znamená menej práce, pretože popisy produktov, obrázky a ďalší obsah budú prevzaté.
Ak chcete listovať produkty, ktoré ešte nie sú uvedené v katalógu Kaufland, vznikne samozrejme väčšia práca, pretože je potrebné požiadať o pridanie pomocou EAN a naplniť obsah.
Ak máte vlastný internetový obchod, existuje veľmi jednoduché a pohodlné riešenie pre zoznamovanie vašich produktov na Kaufland online. Vďaka pluginu magnalister môžete produkty priamo nahrávať z vášho obchodu do Kaufland Seller Portal. Navyše, môžete centrálne spravovať následné procesy, ako je vybavovanie objednávok, cez váš obchod. Ďalšou výhodou je, že ak plánujete predávať na viacerých online trhoviskách – alebo to už robíte – môžete to centralizovať pomocou pluginu magnalister.
Úspešný predaj na Kauflande – Zdroje a stratégie
Kaufland ponúka pre začiatok informačný portál na všetky centrálne témy pre (budúcich) online predajcov: Predajcovská informačná sekcia. Tu získate prístup k zdrojom a stratégiám, ktoré vám pomôžu pri predaji vašich produktov na trhovisku. Zhrnuli sme ich pre vás.
Zdroje
Najdôležitejšie k dostupným zdrojom vedomostí:
Seller University
Seller University je ako návod na začiatok na Kauflande. V ľahko zrozumiteľných video tutoriáloch vás prevedie krok za krokom cez Seller Portal. Dozviete sa o nastaveniach vo vašom účte a o tom, ako zoznamovať produkty. Okrem toho sa dozviete viac o vybavovaní objednávok, zákazníckych otázkach, spracovaní platieb a reportoch.
Webináre
Kaufland ponúka webináre, v ktorých sú podrobnejšie rozoberané rôzne témy. Webináre sú zaznamenávané a môžu byť sledované (znovu) na YouTube kanáli Kaufland pre predajcov. YouTube kanál je veľmi praktický, pretože všetky videá, tutoriály a webináre sú tam centrálne dostupné.
Partnerská sieť
V partnerskej sieti nájdete krátky prehľad spoločností z oblasti riešení pre vybavovanie objednávok, systémov pre správu skladov a obchodných systémov, ktoré sú odporúčané Kauflandom. Aj my sme s našim pluginom pre zoznamovanie a automatizáciu partnermi Kauflandu.
Stratégie
Najdôležitejšie k stratégiám zdôrazňovaným Kauflandom:
Optimalizácia produktových dát
Optimalizácia znamená, že vaše produkty majú kompletné údaje. Produkty, ktoré nie sú kompletné, nájdete v Seller Portal ako „Nenačítané EAN“. Report k tomu môžete vygenerovať pod „Správa produktových dát“ v záložke „Reporty produktových dát“. Čo presne musíte doplniť, nájdete v reporte „Neplatné artikle“. Alternatívne môžete vo vašom zobrazení Kaufland obchodu filtrovať neplatné artikle a doplniť obsah priamo tam. Správna kategorizácia produktov je tiež dôležitá. Kľúčové slová je najlepšie uviesť v krátkom popise, oddelené bodkou. Táto nebude zákazníkom zobrazená.
KPIs – Zlepšenie výkonu
Pre zvýšenie predaja na Kauflande je kľúčový servis. Patrí sem nízka miera oneskorených dodávok (menej ako 4%), zrušení z dôvodu predajcu (menej ako 1%) a lístkov (menej ako 1%) a rýchle reakčné časy (100% do 48 hodín). Na zabránenie oneskorených dodávok môžete napríklad upraviť dodací čas u jednotlivých položiek, aby bola včasná dodávka reálnejšia. Pri zrušeniach z dôvodu predajcu a lístkoch z dôvodu predajcu by ste mali analyzovať, či niektoré produkty nie sú opakovane nedostupné alebo poškodené pri doručení. Ak sú reakčné časy pomalé, môže byť váš podporný tím preťažený. Okrem servisného výkonu sú samozrejme dôležité aj kvalitné obsahy (obrázky a texty) a recenzie.
Buy Box a automatické nastavovanie najnižšej ceny
Buy Box je veľké pole s tlačidlom „Pridať do košíka“, ktoré sa zobrazuje vpravo hore na každej produktovej stránke. Problém je tu: Ak viacero predajcov ponúka produkt, jeden z nich vyhráva Buy Box. Kritériá sú celková cena (cena produktu a náklady na dopravu), uvedený čas dodania a servisný výkon predajcov. Ak nevyhráte Buy Box, používatelia musia kliknúť na „Ďalšie ponuky“, aby videli vašu ponuku. Tam sú uvedené ponuky všetkých predajcov. Na udržanie konkurencieschopnosti môžete požiadať o konkurenčný report a pomocou automatického nastavovania najnižšej ceny upraviť svoju minimálnu ponuku. Ak je vaša minimálna cena nižšia ako u konkurencie, pravdepodobnosť výhry Buy Box sa zvyšuje.
Sponsored Product Ads
Sponzorované produktové reklamy zobrazené na vrchu stránky s výsledkami vyhľadávania pre určité kľúčové slová, ak spravíte dostatočnú ponuku. Ďalšou podmienkou je, že ste víťazom Buy Box. Investícia do sponzorovaných reklám sa môže vyplatiť najmä na začiatku. Ak zákazníci kliknú na vaše reklamy a niektorí z nich aj nakúpia, algoritmus Kauflandu sa naučí, že vaše produkty sú populárne a bude ich častejšie ponúkať. Existuje mnoho ďalších spôsobov, ako propagovať vaše produkty na Kaufland Online-Marktplatz. Patria sem platené umiestnenia v newsletteroch, kampane na sociálnych sieťach alebo display kampane.
Záver
Existujú rôzne faktory, ktoré môžete nastaviť, aby bol váš začiatok na Kaufland-Onlineshop úspešný. Základné podmienky určite splníte. Ak je to tak, ide o to, nájsť pre vás vhodné spôsoby, ako začať. Ak už máte vlastný internetový obchod s mnohými produktmi, náš plugin magnalister vám môže výrazne uľahčiť začiatok. Automatizovane a pohodlne nahráte svoje produkty na Kaufland jedným kliknutím – a ak chcete, aj na ďalšie trhoviská ako Amazon, Etsy alebo eBay. Aj neskoršia správa produktov (napríklad synchronizácia objednávok, cien a skladových zásob) bude s naším pluginom výrazne jednoduchšia.
Poplatkový model Kauflandu je jednoduchý a transparentný. Vaše predaje môžete optimalizovať rôznymi spôsobmi. Patrí sem dobrá cenová stratégia s využitím automatického nastavovania najnižšej ceny, pretože to je základom pre získanie Buy Box. Aby ste vyhrali Buy Box, je tiež dôležité poskytovať dobrý servis. A na začiatku sa môžu oplatiť sponzorované reklamy. Ak budete mať na pamäti všetky tieto faktory, nič vám nebude stáť v ceste k úspechu na Kauflande!
Úspešný predaj na Kauflande: Uľahčite si začiatok
Kaufland sa v krátkom čase etabloval ako jeden z popredných online trhovísk. Viac ako 32 miliónov mesačných návštevníkov, viac ako 25 miliónov produktov v 5000 kategóriách a viac ako 7000 predajcov – okrem Amazonu sa Kaufland stáva nemeckým online gigantom. V tomto článku sa dozviete, ako úspešne predávať svoje produkty na Kauflande a dlhodobo sa dobre umiestniť na Slovensku a v Česku a čoskoro sa rozšíri do Rakúska a Poľska. .
Kaufland patrí, spolu s Lidlom, do skupiny Schwarz, ktorá je najväčšou spoločnosťou v oblasti maloobchodu s potravinami v Európe. Online obchod bol prevzatý Kauflandom v októbri 2020 od spoločnosti real GmbH a odvtedy naberá na obrátkach. Predajcovia na Kauflande hlásia zvýšenie obratu o približne 30% v priebehu prvých 100 dní od prevzatia. Veľkým plusom pre vás ako predajcu je aj to, že Kaufland preberá 1. úroveň podpory zákazníkov.
Výhody sú teda zrejmé. Veľké trhovisko však znamená aj veľkú konkurenciu. Ponúkame vám niekoľko stratégií a možností, ako úspešne začať na Kaufland Marktplatz. Patrí sem šikovné využitie marketingových možností a užitočných zdrojov, ako je Kaufland „Seller University“, a optimalizácia obsahu vašich produktov.
Prvým krokom po úspešnej registrácii na Kaufland Seller Portal je nahratie vašich produktov do Seller Portal. Ak chcete jednoducho automaticky nahrávať produkty z vášho online obchodu a neskôr ich odtiaľto centrálne spravovať, pomôže vám plugin magnalister.
Predaj na Kauflande: Podmienky pre začiatok ako predajca
Na rozdiel od niektorých iných online trhovísk je proces onboardingu pre predajcov na Kauflande veľmi jednoduchý a spojený s minimálnymi formálnymi požiadavkami. Registrácia je podobná ako na Amazon Marktplatz. V tejto časti uvidíte na prvý pohľad, či spĺňate základné podmienky a či sú vaše produkty alebo ponuka schválené pre Kaufland Online-Marktplatz.
Základné podmienky
- Vykonávanie podnikateľskej činnosti
- Dobrý dosah (telefonicky a e-mailom) a komunikácia so zákazníkmi v nemčine
- Žiadny predaj položiek z zakázaných kategórií
- Oficiálne EAN (GTIN) pre všetky produkty (musí byť pridelené výrobcom alebo GS1)
Potrebné dokumenty (ak sú potrebné):
- Občiansky preukaz / pas všetkých zástupcov spoločnosti
- Živnostenský list
- Výpis z obchodného registra
- daňové číslo (IČ DPH)
- Doklad o vlastníckych vzťahoch ekonomicky oprávneného
Zákazy
Nasledujúce produkty, služby a správanie sú na Kauflande zakázané.
Zakázané produkty:
- Produkty určené na nepredaj (vzorky, testery, prílohy)
- Produkty porušujúce práva tretích strán
- Detská pornografia, zoofília, nekrofília, incest, znásilnenie a násilie
- Časť B zoznamu nebezpečných médií alebo ich obsah trestného činu
- Orgány a časti tela, ako aj mŕtvoly a ich časti
- Živé a mŕtve zvieratá (s výnimkou potravín)
- Zbrane, časti zbraní a munícia
- Lieky na predpis
- Drogy a ich príslušenstvo akéhokoľvek druhu
- Nepovolené zdravotnícke produkty/zariadenia
- Násilné, nenávistné, diskriminačné materiály
- Geneticky modifikované potraviny
- Plagiáty, napodobeniny, falzifikáty
- Produkty zakázané zásielkovým predajom, predajnými zákazmi, chemickými predpismi, zákonom o elektrických alebo elektronických zariadeniach
Zakázané služby:
- Hazardné hry
- Autorské služby pre akademické práce alebo prevzatie skúšok
- Obchodné modely na oddlženie (napr. pre štátnu podporu)
- Vykonávanie záruk
- Modely „rýchleho zbohatnutia“
- Vyhľadávacie služby pre nútené dražby
- Pyramídové a snehové systémy s prísľubom zárobkov alebo multi-level marketing
Zakázané správanie:
- Používanie obchodných názvov bez autorizácie
- Šírenie propagačných materiálov alebo znakov zakázaných alebo protiústavných organizácií
- Šírenie zariadení alebo techník na deaktiváciu ochrany autorských práv, hackovanie alebo prekonanie ochrany proti kopírovaniu
1. úroveň podpory zákazníkov od Kauflandu
Veľkou výhodou Kauflandu v porovnaní s mnohými inými online trhoviskami je to, že Kaufland preberá pre vás 1. úroveň podpory zákazníkov. To znamená, že riešenie problémov a vybavovanie najčastejších a všeobecných zákazníckych otázok (napríklad o záručných dobách, službách, jednoduchých otázkach o produkte) zabezpečuje zákaznícky servis Kauflandu.
Ušetríte tak zdroje vo svojom zákazníckom servise, pretože iba malá časť otázok skončí u vás. Vo vašom zákazníckom servise tak zostáva viac priestoru na zložitejšie otázky. A vy sa môžete sústrediť na podporu na iných trhoviskách a ďalšie úlohy. Napriek tomu by mal byť váš zákaznícky servis pre podporu Kauflandu dostupný počas bežnej pracovnej doby (9:00 až 17:00) a v nemčine, slovenčine, češtine alebo jazyku, kde je obchod lokalizovaný.
Náklady na predaj na Kauflande: Poplatkový model
Rovnako ako registrácia, aj náklady pre predajcov na Kauflande sú veľmi ľahko vysvetliteľné. Náklady sú rozdelené na základný poplatok a províziu za každý predaný artikel. Provízia závisí od kategórie produktu.
Základný poplatok
Mesačný poplatok za predajcovský účet je 39,95 €, plus DPH.
Za 9,95 € mesačne navyše je možné odkázať z vašej značkovej stránky na Kauflande na váš vlastný online obchod. Táto investícia by sa mohla vyplatiť, pretože samotný spätný odkaz zo silnej stránky, ako je Kaufland, môže zlepšiť vaše hodnotenie v vyhľadávačoch. Okrem toho, niektorí používatelia môžu cez odkaz na Kauflande nájsť priamo váš online obchod, čím vám ušetria provízne poplatky za nákupy.
Krátky prieskum v online obchode Kauflandu
Je vhodné vykonať krátky prieskum. Kategórie s nízkymi predajnými províziami, vysokým vyhľadávacím objemom a malou konkurenciou na Kauflande sú najvýhodnejšie.
Preverte si nasledujúce otázky:
- Koľko produktov je uvedených?
- Koľko produktov je v približne rovnakom cenovom segmente?
- Aká vysoká je provízia v tejto kategórii?
Ak sa rozhodnete, že podmienky sú priaznivé, môžete začať!
Rôzne možnosti na listing produktov na Kauflande
Ak chcete na Kauflande predávať iba niekoľko produktov, môžete ich manuálne zadať prostredníctvom Seller Portal. Ak už sú tieto produkty uvedené v katalógu Kaufland, môžete využiť zhodu produktov. Vaša ponuka bude automaticky priradená k produktu v katalógu, čo pre vás znamená menej práce, pretože popisy produktov, obrázky a ďalší obsah budú prevzaté.
Ak chcete listovať produkty, ktoré ešte nie sú uvedené v katalógu Kaufland, vznikne samozrejme väčšia práca, pretože je potrebné požiadať o pridanie pomocou EAN a naplniť obsah.
Ak máte vlastný internetový obchod, existuje veľmi jednoduché a pohodlné riešenie pre zoznamovanie vašich produktov na Kaufland online. Vďaka pluginu magnalister môžete produkty priamo nahrávať z vášho obchodu do Kaufland Seller Portal. Navyše, môžete centrálne spravovať následné procesy, ako je vybavovanie objednávok, cez váš obchod. Ďalšou výhodou je, že ak plánujete predávať na viacerých online trhoviskách – alebo to už robíte – môžete to centralizovať pomocou pluginu magnalister.
Úspešný predaj na Kauflande – Zdroje a stratégie
Kaufland ponúka pre začiatok informačný portál na všetky centrálne témy pre (budúcich) online predajcov: Predajcovská informačná sekcia. Tu získate prístup k zdrojom a stratégiám, ktoré vám pomôžu pri predaji vašich produktov na trhovisku. Zhrnuli sme ich pre vás.
Zdroje
Najdôležitejšie k dostupným zdrojom vedomostí:
Seller University
Seller University je ako návod na začiatok na Kauflande. V ľahko zrozumiteľných video tutoriáloch vás prevedie krok za krokom cez Seller Portal. Dozviete sa o nastaveniach vo vašom účte a o tom, ako zoznamovať produkty. Okrem toho sa dozviete viac o vybavovaní objednávok, zákazníckych otázkach, spracovaní platieb a reportoch.
Webináre
Kaufland ponúka webináre, v ktorých sú podrobnejšie rozoberané rôzne témy. Webináre sú zaznamenávané a môžu byť sledované (znovu) na YouTube kanáli Kaufland pre predajcov. YouTube kanál je veľmi praktický, pretože všetky videá, tutoriály a webináre sú tam centrálne dostupné.
Partnerská sieť
V partnerskej sieti nájdete krátky prehľad spoločností z oblasti riešení pre vybavovanie objednávok, systémov pre správu skladov a obchodných systémov, ktoré sú odporúčané Kauflandom. Aj my sme s našim pluginom pre zoznamovanie a automatizáciu partnermi Kauflandu.
Stratégie
Najdôležitejšie k stratégiám zdôrazňovaným Kauflandom:
Optimalizácia produktových dát
Optimalizácia znamená, že vaše produkty majú kompletné údaje. Produkty, ktoré nie sú kompletné, nájdete v Seller Portal ako „Nenačítané EAN“. Report k tomu môžete vygenerovať pod „Správa produktových dát“ v záložke „Reporty produktových dát“. Čo presne musíte doplniť, nájdete v reporte „Neplatné artikle“. Alternatívne môžete vo vašom zobrazení Kaufland obchodu filtrovať neplatné artikle a doplniť obsah priamo tam. Správna kategorizácia produktov je tiež dôležitá. Kľúčové slová je najlepšie uviesť v krátkom popise, oddelené bodkou. Táto nebude zákazníkom zobrazená.
KPIs – Zlepšenie výkonu
Pre zvýšenie predaja na Kauflande je kľúčový servis. Patrí sem nízka miera oneskorených dodávok (menej ako 4%), zrušení z dôvodu predajcu (menej ako 1%) a lístkov (menej ako 1%) a rýchle reakčné časy (100% do 48 hodín). Na zabránenie oneskorených dodávok môžete napríklad upraviť dodací čas u jednotlivých položiek, aby bola včasná dodávka reálnejšia. Pri zrušeniach z dôvodu predajcu a lístkoch z dôvodu predajcu by ste mali analyzovať, či niektoré produkty nie sú opakovane nedostupné alebo poškodené pri doručení. Ak sú reakčné časy pomalé, môže byť váš podporný tím preťažený. Okrem servisného výkonu sú samozrejme dôležité aj kvalitné obsahy (obrázky a texty) a recenzie.
Buy Box a automatické nastavovanie najnižšej ceny
Buy Box je veľké pole s tlačidlom „Pridať do košíka“, ktoré sa zobrazuje vpravo hore na každej produktovej stránke. Problém je tu: Ak viacero predajcov ponúka produkt, jeden z nich vyhráva Buy Box. Kritériá sú celková cena (cena produktu a náklady na dopravu), uvedený čas dodania a servisný výkon predajcov. Ak nevyhráte Buy Box, používatelia musia kliknúť na „Ďalšie ponuky“, aby videli vašu ponuku. Tam sú uvedené ponuky všetkých predajcov. Na udržanie konkurencieschopnosti môžete požiadať o konkurenčný report a pomocou automatického nastavovania najnižšej ceny upraviť svoju minimálnu ponuku. Ak je vaša minimálna cena nižšia ako u konkurencie, pravdepodobnosť výhry Buy Box sa zvyšuje.
Sponsored Product Ads
Sponzorované produktové reklamy zobrazené na vrchu stránky s výsledkami vyhľadávania pre určité kľúčové slová, ak spravíte dostatočnú ponuku. Ďalšou podmienkou je, že ste víťazom Buy Box. Investícia do sponzorovaných reklám sa môže vyplatiť najmä na začiatku. Ak zákazníci kliknú na vaše reklamy a niektorí z nich aj nakúpia, algoritmus Kauflandu sa naučí, že vaše produkty sú populárne a bude ich častejšie ponúkať. Existuje mnoho ďalších spôsobov, ako propagovať vaše produkty na Kaufland Online-Marktplatz. Patria sem platené umiestnenia v newsletteroch, kampane na sociálnych sieťach alebo display kampane.
Záver
Existujú rôzne faktory, ktoré môžete nastaviť, aby bol váš začiatok na Kaufland-Onlineshop úspešný. Základné podmienky určite splníte. Ak je to tak, ide o to, nájsť pre vás vhodné spôsoby, ako začať. Ak už máte vlastný internetový obchod s mnohými produktmi, náš plugin magnalister vám môže výrazne uľahčiť začiatok. Automatizovane a pohodlne nahráte svoje produkty na Kaufland jedným kliknutím – a ak chcete, aj na ďalšie trhoviská ako Amazon, Etsy alebo eBay. Aj neskoršia správa produktov (napríklad synchronizácia objednávok, cien a skladových zásob) bude s naším pluginom výrazne jednoduchšia.
Poplatkový model Kauflandu je jednoduchý a transparentný. Vaše predaje môžete optimalizovať rôznymi spôsobmi. Patrí sem dobrá cenová stratégia s využitím automatického nastavovania najnižšej ceny, pretože to je základom pre získanie Buy Box. Aby ste vyhrali Buy Box, je tiež dôležité poskytovať dobrý servis. A na začiatku sa môžu oplatiť sponzorované reklamy. Ak budete mať na pamäti všetky tieto faktory, nič vám nebude stáť v ceste k úspechu na Kauflande!


Objavte výhody a nevýhody predaja na Kaufland Marketplace, ktorý už funguje na Slovensku a v Česku a čoskoro sa rozšíri do Rakúska a Poľska. Zistite, ako vám agentúra Marketplace Mentors môže pomôcť maximalizovať úspech vášho podnikania na tejto rastúcej platforme pomocou profesionálnych služieb, prekladov, marketingu a zákazníckeho servisu.
Úspešný predaj na Kauflande: Uľahčite si začiatok
Kaufland sa v krátkom čase etabloval ako jeden z popredných online trhovísk. Viac ako 32 miliónov mesačných návštevníkov, viac ako 25 miliónov produktov v 5000 kategóriách a viac ako 7000 predajcov – okrem Amazonu sa Kaufland stáva nemeckým online gigantom. V tomto článku sa dozviete, ako úspešne predávať svoje produkty na Kauflande a dlhodobo sa dobre umiestniť na Slovensku a v Česku a čoskoro sa rozšíri do Rakúska a Poľska. .
Kaufland patrí, spolu s Lidlom, do skupiny Schwarz, ktorá je najväčšou spoločnosťou v oblasti maloobchodu s potravinami v Európe. Online obchod bol prevzatý Kauflandom v októbri 2020 od spoločnosti real GmbH a odvtedy naberá na obrátkach. Predajcovia na Kauflande hlásia zvýšenie obratu o približne 30% v priebehu prvých 100 dní od prevzatia. Veľkým plusom pre vás ako predajcu je aj to, že Kaufland preberá 1. úroveň podpory zákazníkov.
Výhody sú teda zrejmé. Veľké trhovisko však znamená aj veľkú konkurenciu. Ponúkame vám niekoľko stratégií a možností, ako úspešne začať na Kaufland Marktplatz. Patrí sem šikovné využitie marketingových možností a užitočných zdrojov, ako je Kaufland „Seller University“, a optimalizácia obsahu vašich produktov.
Prvým krokom po úspešnej registrácii na Kaufland Seller Portal je nahratie vašich produktov do Seller Portal. Ak chcete jednoducho automaticky nahrávať produkty z vášho online obchodu a neskôr ich odtiaľto centrálne spravovať, pomôže vám plugin magnalister.
Predaj na Kauflande: Podmienky pre začiatok ako predajca
Na rozdiel od niektorých iných online trhovísk je proces onboardingu pre predajcov na Kauflande veľmi jednoduchý a spojený s minimálnymi formálnymi požiadavkami. Registrácia je podobná ako na Amazon Marktplatz. V tejto časti uvidíte na prvý pohľad, či spĺňate základné podmienky a či sú vaše produkty alebo ponuka schválené pre Kaufland Online-Marktplatz.
Základné podmienky
- Vykonávanie podnikateľskej činnosti
- Dobrý dosah (telefonicky a e-mailom) a komunikácia so zákazníkmi v nemčine
- Žiadny predaj položiek z zakázaných kategórií
- Oficiálne EAN (GTIN) pre všetky produkty (musí byť pridelené výrobcom alebo GS1)
Potrebné dokumenty (ak sú potrebné):
- Občiansky preukaz / pas všetkých zástupcov spoločnosti
- Živnostenský list
- Výpis z obchodného registra
- daňové číslo (IČ DPH)
- Doklad o vlastníckych vzťahoch ekonomicky oprávneného
Zákazy
Nasledujúce produkty, služby a správanie sú na Kauflande zakázané.
Zakázané produkty:
- Produkty určené na nepredaj (vzorky, testery, prílohy)
- Produkty porušujúce práva tretích strán
- Detská pornografia, zoofília, nekrofília, incest, znásilnenie a násilie
- Časť B zoznamu nebezpečných médií alebo ich obsah trestného činu
- Orgány a časti tela, ako aj mŕtvoly a ich časti
- Živé a mŕtve zvieratá (s výnimkou potravín)
- Zbrane, časti zbraní a munícia
- Lieky na predpis
- Drogy a ich príslušenstvo akéhokoľvek druhu
- Nepovolené zdravotnícke produkty/zariadenia
- Násilné, nenávistné, diskriminačné materiály
- Geneticky modifikované potraviny
- Plagiáty, napodobeniny, falzifikáty
- Produkty zakázané zásielkovým predajom, predajnými zákazmi, chemickými predpismi, zákonom o elektrických alebo elektronických zariadeniach
Zakázané služby:
- Hazardné hry
- Autorské služby pre akademické práce alebo prevzatie skúšok
- Obchodné modely na oddlženie (napr. pre štátnu podporu)
- Vykonávanie záruk
- Modely „rýchleho zbohatnutia“
- Vyhľadávacie služby pre nútené dražby
- Pyramídové a snehové systémy s prísľubom zárobkov alebo multi-level marketing
Zakázané správanie:
- Používanie obchodných názvov bez autorizácie
- Šírenie propagačných materiálov alebo znakov zakázaných alebo protiústavných organizácií
- Šírenie zariadení alebo techník na deaktiváciu ochrany autorských práv, hackovanie alebo prekonanie ochrany proti kopírovaniu
1. úroveň podpory zákazníkov od Kauflandu
Veľkou výhodou Kauflandu v porovnaní s mnohými inými online trhoviskami je to, že Kaufland preberá pre vás 1. úroveň podpory zákazníkov. To znamená, že riešenie problémov a vybavovanie najčastejších a všeobecných zákazníckych otázok (napríklad o záručných dobách, službách, jednoduchých otázkach o produkte) zabezpečuje zákaznícky servis Kauflandu.
Ušetríte tak zdroje vo svojom zákazníckom servise, pretože iba malá časť otázok skončí u vás. Vo vašom zákazníckom servise tak zostáva viac priestoru na zložitejšie otázky. A vy sa môžete sústrediť na podporu na iných trhoviskách a ďalšie úlohy. Napriek tomu by mal byť váš zákaznícky servis pre podporu Kauflandu dostupný počas bežnej pracovnej doby (9:00 až 17:00) a v nemčine, slovenčine, češtine alebo jazyku, kde je obchod lokalizovaný.
Náklady na predaj na Kauflande: Poplatkový model
Rovnako ako registrácia, aj náklady pre predajcov na Kauflande sú veľmi ľahko vysvetliteľné. Náklady sú rozdelené na základný poplatok a províziu za každý predaný artikel. Provízia závisí od kategórie produktu.
Základný poplatok
Mesačný poplatok za predajcovský účet je 39,95 €, plus DPH.
Za 9,95 € mesačne navyše je možné odkázať z vašej značkovej stránky na Kauflande na váš vlastný online obchod. Táto investícia by sa mohla vyplatiť, pretože samotný spätný odkaz zo silnej stránky, ako je Kaufland, môže zlepšiť vaše hodnotenie v vyhľadávačoch. Okrem toho, niektorí používatelia môžu cez odkaz na Kauflande nájsť priamo váš online obchod, čím vám ušetria provízne poplatky za nákupy.
Krátky prieskum v online obchode Kauflandu
Je vhodné vykonať krátky prieskum. Kategórie s nízkymi predajnými províziami, vysokým vyhľadávacím objemom a malou konkurenciou na Kauflande sú najvýhodnejšie.
Preverte si nasledujúce otázky:
- Koľko produktov je uvedených?
- Koľko produktov je v približne rovnakom cenovom segmente?
- Aká vysoká je provízia v tejto kategórii?
Ak sa rozhodnete, že podmienky sú priaznivé, môžete začať!
Rôzne možnosti na listing produktov na Kauflande
Ak chcete na Kauflande predávať iba niekoľko produktov, môžete ich manuálne zadať prostredníctvom Seller Portal. Ak už sú tieto produkty uvedené v katalógu Kaufland, môžete využiť zhodu produktov. Vaša ponuka bude automaticky priradená k produktu v katalógu, čo pre vás znamená menej práce, pretože popisy produktov, obrázky a ďalší obsah budú prevzaté.
Ak chcete listovať produkty, ktoré ešte nie sú uvedené v katalógu Kaufland, vznikne samozrejme väčšia práca, pretože je potrebné požiadať o pridanie pomocou EAN a naplniť obsah.
Ak máte vlastný internetový obchod, existuje veľmi jednoduché a pohodlné riešenie pre zoznamovanie vašich produktov na Kaufland online. Vďaka pluginu magnalister môžete produkty priamo nahrávať z vášho obchodu do Kaufland Seller Portal. Navyše, môžete centrálne spravovať následné procesy, ako je vybavovanie objednávok, cez váš obchod. Ďalšou výhodou je, že ak plánujete predávať na viacerých online trhoviskách – alebo to už robíte – môžete to centralizovať pomocou pluginu magnalister.
Úspešný predaj na Kauflande – Zdroje a stratégie
Kaufland ponúka pre začiatok informačný portál na všetky centrálne témy pre (budúcich) online predajcov: Predajcovská informačná sekcia. Tu získate prístup k zdrojom a stratégiám, ktoré vám pomôžu pri predaji vašich produktov na trhovisku. Zhrnuli sme ich pre vás.
Zdroje
Najdôležitejšie k dostupným zdrojom vedomostí:
Seller University
Seller University je ako návod na začiatok na Kauflande. V ľahko zrozumiteľných video tutoriáloch vás prevedie krok za krokom cez Seller Portal. Dozviete sa o nastaveniach vo vašom účte a o tom, ako zoznamovať produkty. Okrem toho sa dozviete viac o vybavovaní objednávok, zákazníckych otázkach, spracovaní platieb a reportoch.
Webináre
Kaufland ponúka webináre, v ktorých sú podrobnejšie rozoberané rôzne témy. Webináre sú zaznamenávané a môžu byť sledované (znovu) na YouTube kanáli Kaufland pre predajcov. YouTube kanál je veľmi praktický, pretože všetky videá, tutoriály a webináre sú tam centrálne dostupné.
Partnerská sieť
V partnerskej sieti nájdete krátky prehľad spoločností z oblasti riešení pre vybavovanie objednávok, systémov pre správu skladov a obchodných systémov, ktoré sú odporúčané Kauflandom. Aj my sme s našim pluginom pre zoznamovanie a automatizáciu partnermi Kauflandu.
Stratégie
Najdôležitejšie k stratégiám zdôrazňovaným Kauflandom:
Optimalizácia produktových dát
Optimalizácia znamená, že vaše produkty majú kompletné údaje. Produkty, ktoré nie sú kompletné, nájdete v Seller Portal ako „Nenačítané EAN“. Report k tomu môžete vygenerovať pod „Správa produktových dát“ v záložke „Reporty produktových dát“. Čo presne musíte doplniť, nájdete v reporte „Neplatné artikle“. Alternatívne môžete vo vašom zobrazení Kaufland obchodu filtrovať neplatné artikle a doplniť obsah priamo tam. Správna kategorizácia produktov je tiež dôležitá. Kľúčové slová je najlepšie uviesť v krátkom popise, oddelené bodkou. Táto nebude zákazníkom zobrazená.
KPIs – Zlepšenie výkonu
Pre zvýšenie predaja na Kauflande je kľúčový servis. Patrí sem nízka miera oneskorených dodávok (menej ako 4%), zrušení z dôvodu predajcu (menej ako 1%) a lístkov (menej ako 1%) a rýchle reakčné časy (100% do 48 hodín). Na zabránenie oneskorených dodávok môžete napríklad upraviť dodací čas u jednotlivých položiek, aby bola včasná dodávka reálnejšia. Pri zrušeniach z dôvodu predajcu a lístkoch z dôvodu predajcu by ste mali analyzovať, či niektoré produkty nie sú opakovane nedostupné alebo poškodené pri doručení. Ak sú reakčné časy pomalé, môže byť váš podporný tím preťažený. Okrem servisného výkonu sú samozrejme dôležité aj kvalitné obsahy (obrázky a texty) a recenzie.
Buy Box a automatické nastavovanie najnižšej ceny
Buy Box je veľké pole s tlačidlom „Pridať do košíka“, ktoré sa zobrazuje vpravo hore na každej produktovej stránke. Problém je tu: Ak viacero predajcov ponúka produkt, jeden z nich vyhráva Buy Box. Kritériá sú celková cena (cena produktu a náklady na dopravu), uvedený čas dodania a servisný výkon predajcov. Ak nevyhráte Buy Box, používatelia musia kliknúť na „Ďalšie ponuky“, aby videli vašu ponuku. Tam sú uvedené ponuky všetkých predajcov. Na udržanie konkurencieschopnosti môžete požiadať o konkurenčný report a pomocou automatického nastavovania najnižšej ceny upraviť svoju minimálnu ponuku. Ak je vaša minimálna cena nižšia ako u konkurencie, pravdepodobnosť výhry Buy Box sa zvyšuje.
Sponsored Product Ads
Sponzorované produktové reklamy zobrazené na vrchu stránky s výsledkami vyhľadávania pre určité kľúčové slová, ak spravíte dostatočnú ponuku. Ďalšou podmienkou je, že ste víťazom Buy Box. Investícia do sponzorovaných reklám sa môže vyplatiť najmä na začiatku. Ak zákazníci kliknú na vaše reklamy a niektorí z nich aj nakúpia, algoritmus Kauflandu sa naučí, že vaše produkty sú populárne a bude ich častejšie ponúkať. Existuje mnoho ďalších spôsobov, ako propagovať vaše produkty na Kaufland Online-Marktplatz. Patria sem platené umiestnenia v newsletteroch, kampane na sociálnych sieťach alebo display kampane.
Záver
Existujú rôzne faktory, ktoré môžete nastaviť, aby bol váš začiatok na Kaufland-Onlineshop úspešný. Základné podmienky určite splníte. Ak je to tak, ide o to, nájsť pre vás vhodné spôsoby, ako začať. Ak už máte vlastný internetový obchod s mnohými produktmi, náš plugin magnalister vám môže výrazne uľahčiť začiatok. Automatizovane a pohodlne nahráte svoje produkty na Kaufland jedným kliknutím – a ak chcete, aj na ďalšie trhoviská ako Amazon, Etsy alebo eBay. Aj neskoršia správa produktov (napríklad synchronizácia objednávok, cien a skladových zásob) bude s naším pluginom výrazne jednoduchšia.
Poplatkový model Kauflandu je jednoduchý a transparentný. Vaše predaje môžete optimalizovať rôznymi spôsobmi. Patrí sem dobrá cenová stratégia s využitím automatického nastavovania najnižšej ceny, pretože to je základom pre získanie Buy Box. Aby ste vyhrali Buy Box, je tiež dôležité poskytovať dobrý servis. A na začiatku sa môžu oplatiť sponzorované reklamy. Ak budete mať na pamäti všetky tieto faktory, nič vám nebude stáť v ceste k úspechu na Kauflande!


Ostatné články
Ostatné články
Pozrite si naše ďalšie projektové blogy s užitočnými prehľadmi a informáciami pre vaše podnikanie
Ostatné články
Ostatné články
Pozrite si naše ďalšie projektové blogy s užitočnými prehľadmi a informáciami pre vaše podnikanie
Ostatné články
Ostatné články
Pozrite si naše ďalšie projektové blogy s užitočnými prehľadmi a informáciami pre vaše podnikanie